loading...
اموزشی
maralahmadi بازدید : 25 چهارشنبه 01 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

تشکیل و ثبت شرکت با مسئولیت محدود : تشکیل و ثبت شرکت با مسئولیت محدود با حضور حداقل ۲ عضو امکان پذیر است. در اینگونه از شرکت بدون تقسیم بندی سهام، هر یک از اعضا تنها به میزان سرمایه ورودی اولیه خود، در قبال بدهی ها و قروض شرکت مسئول هستند.

تشکیل و ثبت شرکت با مسئولیت محدود چگونه انجام می شود؟

اگر مایل به ثبت شرکت با مسئولیت محدود هستید، باید از شرایط و قوانین حاکم بر این شرکت ها اطلاع پیدا کنید. جالب است بدانید از آنجا که حداقل سرمایه ابتدایی برای شرکت ها تعیین نشده است، طرفداران زیادی را در بین سرمایه گذاران به خود جذب کرده است.

اغلب شرکت با مسئولیت محدود برای کسب و کارهای کوچک مانند کارآفرینی های خانگی تشکیل می شود. مدیریت این نوع از شرکت ها برخلاف سهامی عام و خاص، نامحدود است؛ در صورتی که رضایت تمامی شرکا را به دست آورد.

بهره گیری از خدمات موسسه ثبت ۳ این امکان را برای شما فراهم می کند که بدون حضور در اداره ثبت شرکت ها، یکی از متخصصان این مجموعه حقوقی، نماینده قانونی شما شود و مراحل را طی کند.

هر آنچه باید از تشکیل و ثبت شرکت با مسئولیت محدود بدانید!

در اسم اینگونه از شرکت های باید کلمه ” مسئولیت محدود ” قید شود و از نام هیچ یک از شرکا در کنار اسم شرکت استفاده نشود؛ زیرا مسئولیت آور است و شخص مذکور باید تمام بدهی های شرکت را پرداخت کند.

حداقل تعداد شرکا باید ۲ نفر باشد که اگر این تعداد به بیشتر از ۱۲ نفر برسد، باید سالانه جلسه هیئت ناظر تشکیل شود. اعضای ناظر ۳ نفر هستند و از میان شرکا انتخاب می شود که این اعضا نباید عضو هیئت مدیره باشند.

لازم به ذکر است هزینه ابتدایی برای تشکیل و ثبت شرکت با مسئولیت محدود تقریبا برابر با یک میلیون ریال است که امکان دارد با توجه به شرایط اقتصادی کمی تغییر کرده باشد. در ادامه مقاله به بررسی شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود می پردازیم.

شرایط تشکیل و ثبت شرکت با مسئولیت محدود

برای آنکه یک کسب و کاری با مسئولیت محدود راه اندازی کنید باید دارای شرایطی نیز باشید.

تشکیل و ثبت شرکت با مسئولیت محدود زمانی رخ می دهد که تمامی شرکا رضایت و اهلیت داشته باشند. موضوع این نوع از شرکت ها باید تجاری بوده و مخالف قانون و مقررات کشور نباشد.

معامله های شرکت باید مشروع بوده و قرارداد لازم نوشته شده باشد. این شرکت ها دارای هدف و مقصود بوده که در صورت تاسیس باید برآورده شود.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید سود و زیان شرکت مشخص شود و بین تمامی اعضا تقسیم شود و این موضوع تفاوتی با دیگر شرکت ها ندارد.

تنظیم قرارداد

باید قراردادی بین تمامی اعضای مجموعه برای تشکیل و ثبت شرکت با مسئولیت محدود تنظیم شود که به امضای آن ها نیز رسیده باشد. این قرارداد باید به صورت رسمی تنظیم شود و نزد اعضا یا نماینده قانونی شرکت قرار بگیرد.

تنظیم شرکتنامه

شرکتنامه ای که تنظیم می شود باید حاوی تمامی سرمایه های نقدی و غیر نقدی باشد. سرمایه ورودی توسط هر یک از شرکا باید تعیین شود و در شرکتنامه درج گردد. همچنین سرمایه های غیر نقدی باید توسط کارشناس دادگستری تخمین زده شده و در فرم مربوطه نوشته شود.

توجه داشته باشید در صورتی که میزان سرمایه های غیر نقدی درج نشده باشد، شرکتنامه باطل می شود. بنابراین اگر سرمایه به صورت دقیق تعیین نگردد و درج نشود، منجر به باطل شدن قرارداد می گردد.

در صورت وجود شرکتنامه، نیازی به تنظیم اساسنامه برای شرکت نیست. لازم به ذکر است مواردی همچون سهم هر یک از اعضا، میزان سود و زیان، سرمایه های پرداختی، تعیین وظایف اعضای شرکت از جمله مدیران باید در شرکتنامه مشخص شود.

 

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود

پس از آنکه از قوانین و شرایط لازم برای تشکیل و ثبت شرکت با مسئولیت محدود آشنا شدید، باید از مراحل پیش رو نیز مطلع شوید.

ابتدا با تهیه مدارک مورد نیاز، باید به سامانه ثبت شرکت ها مراجعه کنید؛ سپس با تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت، اطلاعات خود را به طور دقیق از جمله نام و نام خانوادگی تمامی اعضا، آدرس دقیق شرکت، شماره تلفن و موارد دیگر بپردازید.

پس از تکمیل اظهارنامه، مدارک خواسته شده را در سامانه بارگذاری کنید و در انتظار تایید کارشناسان مربوطه بمانید. توجه داشته باشید از میان اسامی درج شده برای شرکت، یکی از نام ها انتخاب می شود. اگر با درخواست شما مخالف باشند، به شماره همراه درج شده اطلاع می دهند که اقدام به اصلاح مدارک خود کنید.

در انتها، با در دست داشتن مدارک تایید شده، به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنید و پرونده خود را تشکیل دهید. این مراحل هزینه هایی نیز در بر دارد.

سخن آخر

سعی کردیم در این مقاله به بررسی شرایط و مراحل تشکیل و ثبت شرکت با مسئولیت محدود بپردازیم. با توجه به شرایط مذکور نظیر تنظیم قرارداد به صورت کتبی و رسمی، تنظیم شرکتنامه و درج تمامی سرمایه های ورودی به صورت دقیق در آن و دیگر موارد نام برده در مقاله اقدامات لازم برای ثبت و راه اندازی شرکت را انجام دهید.

ثبت شرکت مسئولیت محدود نیازمند حضور حداقل ۲ شریک است که با مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها، مراحل لازم را به طور اینترنتی طی می کنید.

موسسه حقوقی و مالی ثبت ۳ با بهره مندی از متخصصان کارآزموده در زمینه مربوطه در خدمت شما عزیزان است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 157
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 110
  • بازدید هفته : 300
  • بازدید ماه : 197
  • بازدید سال : 1,786
  • بازدید کلی : 18,140